Cauta in site        
cji menu

Evenimente


Despre cine vorbesc stirile - comunicat de presa

2010-09-27

Miercuri 29 septembrie 2010, orele 12.30, va avea loc la Centrul pentru Jurnalism Independent, Bd. Regina Elisabeta nr 32 (cladirea FSLI- intre Piata Kogalniceanu şi Bd Schitu Magureanu), etaj 1,  lansarea rezultatelor proiectului WHO MAKES THE NEWS GLOBAL MEDIA MONITORING PROJECT -  Despre cine vorbesc ştirile (sub egida WACC si UNIFEM).

Stirile din presa scrisă, radio, televiziune şi internet din 130 ţări aparţinând tuturor continentelor au fost monitorizate în 10 noiembrie 2009 în cadrul GLOBAL MEDIA MONITORING PROJECT - a patra monitorizare internaţională a ştirilor iniţiată la Congresul Mondial al Femeii de la Beijing din 1995 şi reluată la un interval de 5 ani.

La cele patru monitorizări a participat şi o echipă de tineri cercetători din Universitatea din Bucuresti, Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicării.

Aceste monitorizări au contribuit la realizarea celei mai complete analize longitudinale a dimensiunii de gen in mass media: 6900 de ştiri apărute în prime time şi pagina întâi a principalelor mijloace de comunicare de masă . Au fost cuprinse in analiză  ziare de calitate şi tabloide, televiziuni şi radiouri naţionale dar şi posturi locale, în încercarea de a oferi o reprezentare cât mai completă asupra femeilor în mass media (ca jurnaliste şi ca subiect al ştirii).
Principalele rezultate:
• 24% dintre persoanele intervievate în cadrul ştirilor audio-vizuale şi din presa scrisă sunt femei (faţă de 17% în 1995);
• doar 3% din ştiri tratează teme legate de sărăcie, 2% probleme legate de educaţie şi 3% probleme ce ţin de protecţia mediului;
• o pondere mare este acordată în ştiri subiectelor legate de HIV şi SIDA (25%);
• deşi sărăcia şi mai ales feminizarea acesteia reprezintă o problemă majoră a societăţii contemporane doar 8% dintre articole tratează chestiunea sărăciei feminine;
• 1% dintre ştiri se referă la subiecte despre egalitatea dintre femei şi bărbaţi şi probleme de discriminare a femeilor;
• doar 37% dintre ştiri sunt realizate de jurnaliste iar domeniile abordate sunt lumea mondenă (43%) şi problematica socială (44%);
• prin contrast, subiectele economice şi cele politice sunt în proporţie de 70% realizate de bărbaţi.

In Romania rezultatele consolidează majoritatea stereotipurilor de gen:
• astfel, deşi femeile prezentatoare şi reportere sunt mai numeroase decit barbatii (60% faţă de 40%), femeile nu devin subiect al ştirii decât in 32% din articolele monitorizate;
• 63% dintre ştiri consolidează stereotipurile, numai 5% le dinamitează în timp ce 32% sunt neclare din acest punct de vedere;
• domeniile predilecte ale jurnalistelor sunt sănătatea şi socialul, urmate de economie 22% şi politică 17%;
• in corelaţia text-imagine femeile apar în 37% din fotografiile de pe prima pagină a ziarelor, iar bărbaţii în 63% din fotografii; vârsta femeilor este considerabil mai mică decât cea a bărbaţilor.
La lansarea rezultatelor proiectului vor participa: echipa de cercetători, jurnalişti şi specialişti în mass media.

Persoane de contact
Daniela Frumusani danifrumusani@yahoo.com; mobil 0744345700
Romina Surugiu rominasurugiu@yahoo.com; mobil 0744169174



BACK TO TOP
 

 
 
 
DIVERSITATE
line

Urmariti-ne si pe Facebook

BIBLIOTECA CJI
line


Biblioteca ofera o importanta colectie de carti, periodice, casete video, baze de date pe CD-Rom, precum si acces gratuit la Internet.

              



PRESA DESPRE PRESA

 

DEADLINE
line

24/02/2012 CEE Trust Call for applications
27/02/2012 Knight International Journalism Award
29/02/2012 Journalism Fellowship on Poverty
29/02/2012 Photo Contest on Health Issues
29/02/2012 Panoramic Photo Contest
01/03/2012 Photo Contest
01/03/2012 MIT Journalism Fellowships
02/03/2012 International Women's Media Foundation Award
04/03/2012 Political Reporting Course offered by Reuters
05/03/2012 Bursa pentru Excelenta in Jurnalism
17/03/2012 The Knight News Challenge
31/03/2012 YouTube Video Contest
01/04/2012 Balkan beyond Borders Short Film Festival

04/10/2012 Data Journalism Awards

 
EVENIMENTE line


     NETIQUETTE

     

    Euro Topics 
    line

     

      

     

    MEDIA INDEX
    line


    Media Index este primul portal care ofera informatii despre structurile de proprietate ale companiilor de media si interesele economice al proprietarilor, dar si despre jurnalisti. Acestia din urma au posibilitatea de a se inregistra intr-o baza de date care are rolul de a facilita schimburile profesionale interne si internationale si de a stimula cooperarea intre profesionistii de media.

      

     

    PARTENERI
    line

        

     

    SPONSORI 
    line