Cauta in site        
cji menu

Evenimente


Mass-media si alegerile europarlamentare - concluziile conferintei din 27 - 28 septembrie 2007

2007-10-16

PHARE 2004/016-772.03.15.01 - Consolidarea si dezvoltarea pregatirii profesionale a sectorului audiovizual din Romania

Obiectivul conferintei a fost acela de a creste gradul de informare a mass-mediei in legatura cu alegerile pentru Parlamentul European si de a impartasi experienta celorlalte tari din Europa Centrala. La eveniment au participat peste 200 de persoane din sfera politica, media si societatea civila.

Legea pentru alegerile europarlamentare a fost analizata iar elementele principale aduse in discutie au fost:
• Legea a fost promulgata cu 9 luni in urma, dar amendamentele finale urmau sa fie votate pe 2 octombrie 2007.
• Posturile private de televiziune nu sunt multumite de restrictiile prezente in lege mai ales pentru ca nu le este permis sa comenteze sau sa analizeze candidatii sau partidele politice.
• Supra-reglementarea pare a fi o problema pentru posturile de televiziune ( in comparatie cu legislatia „indulgenta” in cazul referendumului „Basescu” din 2007) si va rezulta probabil intr-o mai mica acoperire televizata.

Discutii ample au avut loc in legatura cu ce inseamna o campanie electorala ideala si cu modul in care partidele politice ar trebui sa comunice. A existat un consens asupra faptului ca este nevoie ca publicul sa fie mai bine informat iar campaniile ar trebui sa fie mai putin emotionale si axate mai mult pe probleme europene decat nationale. Nu au existat insa concluzii despre cum toate acestea ar putea fi obtinute in modul cel mai eficient.

Prezenta scazuta la urne a fost discutata din mai multe puncte de vedere; au fost oferite diferite perspective din Polonia, Slovacia, Ungaria sau Bulgaria. Un motiv comun identificat pentru prezenta scazuta la vot pare a fi lipsa de interes din partea votantilor si incadrarea in senzational a problemelor de catre media si partidele politice.

Puncte de vedere interesante au fost oferite de catre cei doi europarlamentari Romani, Vasile Dancu si Adina Valean , care au explicat  motivele pentru a candida la aceasta functie. A fost sugerata ideea ca partidele politice sa comunice “valorile europene” catre alegatori si sa evite conflictele politice locale.

Exista o diferenta clara de viziune intre radioul si televiziunea publica, pe de o parte, si statiile private de televiziune, pe de alta parte: cele dintai sunt implicate activ in promovarea alegerilor europarlamentare, pe cand cele din urma gasesc dificila aceasta implicare.

Cuvantul “agenda” electorala a fost un laitmotiv al prezentarilor pe parcursul celor doua zile de conferinta, si prezinta in sine un aspect important al alegerilor. Cine ar trebui sa stabileasca aceasta agenda: partidele politice sau mass-media? Aceasta agenda ar trebui sa cuprinda probleme locale sau europene?

 Rupert Wolfe Murray (rwolfemurray@internews.eu)
raportor al conferintei

Discurs_Gyorgy Ocsko

Discurs_Milan Jezovica

Discurs_Krzysztof Bobinsky

Discurs_Ognian Zlatev

 



BACK TO TOP
 

 
 
 
DIVERSITATE
line

Urmariti-ne si pe Facebook

BIBLIOTECA CJI
line


Biblioteca ofera o importanta colectie de carti, periodice, casete video, baze de date pe CD-Rom, precum si acces gratuit la Internet.

              



PRESA DESPRE PRESA

 

DEADLINE
line

24/02/2012 CEE Trust Call for applications
27/02/2012 Knight International Journalism Award
29/02/2012 Journalism Fellowship on Poverty
29/02/2012 Photo Contest on Health Issues
29/02/2012 Panoramic Photo Contest
01/03/2012 Photo Contest
01/03/2012 MIT Journalism Fellowships
02/03/2012 International Women's Media Foundation Award
04/03/2012 Political Reporting Course offered by Reuters
05/03/2012 Bursa pentru Excelenta in Jurnalism
17/03/2012 The Knight News Challenge
31/03/2012 YouTube Video Contest
01/04/2012 Balkan beyond Borders Short Film Festival

04/10/2012 Data Journalism Awards

 
EVENIMENTE line


     NETIQUETTE

     

    Euro Topics 
    line

     

      

     

    MEDIA INDEX
    line


    Media Index este primul portal care ofera informatii despre structurile de proprietate ale companiilor de media si interesele economice al proprietarilor, dar si despre jurnalisti. Acestia din urma au posibilitatea de a se inregistra intr-o baza de date care are rolul de a facilita schimburile profesionale interne si internationale si de a stimula cooperarea intre profesionistii de media.

      

     

    PARTENERI
    line

        

     

    SPONSORI 
    line