Cauta in site        
cji menu

Evenimente


Comunicat de presa al AMP. Romania alegerilor locale: Traian Basescu, atacuri politice si putin trafic bucurestean

2008-06-16

Bucuresti, 16 iunie 2008

Campania pentru alegerile locale s-a desfasurat, asemeni alegerilor europarlamentare, in umbra presedintelui Traian Basescu. Ca si in cazul alegerilor din toamna anului trecut, Presedintele Romaniei a fost cel mai vizibil actor politic asociat cu desfasurarea campaniei electorale – 165 de aparitii in presa scrisa, 102 aparitii in stirile TV.

Presedintele Basescu a fost actorul politic asociat cel mai frecvent in media cu initieri de atacuri impotriva altor actori politici (candidati sau lideri de partide). Iesirile Presedintelui de la inceputul campaniei electorale au dinamizat discursul scenei politice si au generat o reactie aproape unitara din partea actorilor vizati de atacurile sale. In consecinta, Traian Basescu a fost si cea mai frecventa tinta a atacurilor politice.

In mare parte, atentia presei in campania electorala a fost indreptata asupra Bucurestiului, candidatii pentru functia de Primar General adunand cele mai multe aparitii in media.

In presa scrisa, cel mai vizibil a fost candidatul independent, Sorin Oprescu, cu 162 de aparitii. I-au urmat Vasile Blaga (PD-L), cu 150 de aparitii, si Cristian Diaconescu (PSD), cu 121 de aparitii.

In stirile TV, candidatul PSD, Cristian Diaconescu, a ocupat primul loc, cu 55 de aparitii, fiind urmat de Ludovic Orban, cu 44 de aparitii (11 dintre ele in calitate de membru al Guvernului).

Sorin Oprescu a fost candidatul cel mai frecvent supus unor atacuri din partea altor actori politici.

La nivelul tuturor candidatilor, cei mai mediatizati au fost candidatii PD-L, urmati de cei ai PSD si de cei ai PNL.

Temele de discurs ale candidatilor mediatizati au fost instrumentalizate in mod diferit in presa scrisa fata de stirile TV. In presa scrisa, aproximativ 72% din teme au fost instrumentalizate in directia unor atacuri, in timp ce 28% au fost instrumentalizate in directii constructive (propunere proiecte, promovare candidati). In stirile TV, 58% dintre teme au fost instrumentalizate in directii constructive, in timp ce 42% au fost utilizate in cadrul unor atacuri.

In contextul mediatizarii ridicate de care au beneficiat candidatii la Primaria generala, traficul bucurestean a fost tema cu cea mai intensa expunere constructiva pe parcursul acestei campanii, reprezentand circa 7% din totalul temelor intalnite in discursul candidatilor prezenti in stirile TV si aproximativ 2% din temele de discurs intalnite in presa scrisa.

Raportul integral de analiza media pe www.mma.ro.

Agentia de Monitorizare a Presei a monitorizat in intervalul 2 - 31 mai a.c. principalele editii de stiri ale posturilor Antena 1, Antena 3, Prima TV, Pro TV, Realitatea TV si TVR1, precum si articolele de presa din Adevarul, Evenimentul Zilei, Jurnalul National si Romania Libera pentru a observa modul in care a fost prezentata desfasurarea campaniei electorale, dar si principalele teme de discurs lansate de candidatii partidelor politice in cadrul editiilor informative.

Pentru mai multe detalii, va rugam contactati Gabriel Dobre (gabi@mma.ro; tel. 0729.199.394)



BACK TO TOP
 

 
 
 
DIVERSITATE
line

Urmariti-ne si pe Facebook

BIBLIOTECA CJI
line


Biblioteca ofera o importanta colectie de carti, periodice, casete video, baze de date pe CD-Rom, precum si acces gratuit la Internet.

              



PRESA DESPRE PRESA

 

DEADLINE
line

24/02/2012 CEE Trust Call for applications
27/02/2012 Knight International Journalism Award
29/02/2012 Journalism Fellowship on Poverty
29/02/2012 Photo Contest on Health Issues
29/02/2012 Panoramic Photo Contest
01/03/2012 Photo Contest
01/03/2012 MIT Journalism Fellowships
02/03/2012 International Women's Media Foundation Award
04/03/2012 Political Reporting Course offered by Reuters
05/03/2012 Bursa pentru Excelenta in Jurnalism
17/03/2012 The Knight News Challenge
31/03/2012 YouTube Video Contest
01/04/2012 Balkan beyond Borders Short Film Festival

04/10/2012 Data Journalism Awards

 
EVENIMENTE line


     NETIQUETTE

     

    Euro Topics 
    line

     

      

     

    MEDIA INDEX
    line


    Media Index este primul portal care ofera informatii despre structurile de proprietate ale companiilor de media si interesele economice al proprietarilor, dar si despre jurnalisti. Acestia din urma au posibilitatea de a se inregistra intr-o baza de date care are rolul de a facilita schimburile profesionale interne si internationale si de a stimula cooperarea intre profesionistii de media.

      

     

    PARTENERI
    line

        

     

    SPONSORI 
    line