Cauta in site        
cji menu

Publicatii CJI


PIAȚA DE PUBLICITATE PUBLICĂ DIN ROMÂNIA: ACCELERAȚI!

2012-02-14

Statul român a fost și în 2011 unul dintre actorii majori de pe piața de publicitate, volumul bugetelor dublându-se față de anul 2010, în condițiile în care transparența acestor contracte a scăzut, relevă studiul "Publicitate publică: Accelerați!", lansat marți de Centrul pentru Jurnalism Independent.

[citeste tot]

Publicitatea publica: tot mai putina transparenta, tot mai multa neincredere

2010-05-07

Raportul de fata prezinta o imagine a modului in care se aloca publicitatea publica in Romania, atat la nivel local, cat si la cel central. El ilustreaza, de asemenea, modul in care sunt puse in practica si respectate prevederile legale privind accesul la informatii in contractele de publicitate publica. Responsabilitatea autoritatilor fata de alocarea contractelor de publicitate constituie un al treilea obiectiv al prezentului raport. Atitudinea mass-media, in special cea din comunitatile mijlocii si mici, fata de alocarea publicitatii publice este un alt punct de interes.

Raportul se bazeaza pe o serie de vizite de monitorizare intreprinse in opt din cele 41 de judete ale Romaniei, dupa cum urmeaza: Bacau, Cluj, Galati, Harghita, Hunedoara, Mures, Tulcea si Vrancea.

[citeste tot]

Jurnalism non-linear: perceptii asupra nevoilor de instruire in mediul online ale mass media romanesti

2010-05-07

Centrul pentru Jurnalism Independent coordoneaza in perioada noiembrie 2009 – aprilie 2011 programul Jurnalism non-liniar. Acesta este derulat in parteneriat cu Clubul Roman de Presa (CRP) si Asociatia Patronala a Editorilor Locali (APEL).

 

[citeste tot]

Stimularea gandirii critice a jurnalistilor - studii de caz (II)

2010-02-15

Studiile de caz au fost realizate in cadrul proiectului Autoreglementarea jurnaliștilor în practică, implementat de Centrul pentru Jurnalism Independent si ActiveWatch – Agentia de Monitorizare a Presei si finantat de CEE Trust – Trust for Civil Society in Central and Eastern Europe.

Unul din scopurile proiectului a fost sa stimuleze dezbaterile critice atat in procesul de predare a eticii in scolile de jurnalism, cat si in redactii, ca parte a procesului de decizie editoriala. Astfel, regulile deontologice isi vor regasi reflectarea fireasca in continutul produsului jurnalistic si nu vor mai fi privite ca simple elemente de teorie a presei.

 Cele 10 brosuri editate în proiect le propun spre dezbatere studentilor, jurnalistilor si celor interesati de etica jurnalistica mai multe cazuri culese din presa romaneasca.

[citeste tot]

Ghid de exprimare corecta in presa

2010-01-06


Centrul pentru Jurnalism Independent
anunta aparitia volumului Ghid de exprimare corecta in presa de Mona Moldoveanu Pologea.

Lucrarea prezintă principalele dificultăţi gramaticale ale limbii române şi cele mai frecvente greşeli care apar în presa scrisă şi audiovizuală; ea aduce la cunoştinţa publicului interesat informaţii privind regulile gramaticale sau normele impuse de noul Dicţionar ortografic, ortoepic şi morfologic al limbii române (DOOM: 2005), elaborat sub egida Academiei Române.

 

[citeste tot]

Informatia de interes public - un drept fundamental si o responsabilitate pe masura

2009-11-06

  Informatia de interes public - un drept fundamental si o responsabilitate pe masura: studiu privind stadiul actual al aplicarii prevederilor Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informatii de interes public are la baza o ampla documentare asupra modului de asumare a principiilor acestei legi la nivelul mai multor categorii de utilizatori/beneficiari, de la institutii publice la organizatii neguvernamentale, presa si cetateni.

Studiul a fost realizat in cadrul proiectului Phare 2006/018-147.01.02 Informatia de interes public - un drept fundamental, nu o favoare! implementat de Institutul pentru Politici Publice (IPP) in parteneriat cu Centrul pentru Jurnalism Independent.

[citeste tot]

Documente europene care afecteaza functionarea sistemului mass media

2008-02-18

Materialele au fost elaborate in cadrul programului de cercetare cu acelasi nume, derulat de Centrul pentru Jurnalism  Independent ca parte a calendarului de activitati al SEENPM, in anul 2007. Programul - la care au participa cercetatori din Bulgaria, Macedonia, Moldova, Muntenegru si Romania - si-a propus sa ii familiarizeze pe principalii actori de pe piat de media cu acquis-ul comunitar si cu efectele sale. In egala masura proiectul a urmarit conectarea editorilor, jurnalistilor dar si a factorilor de decizie la tendintele europene in materie de auto-reglementare, ca mecanism ce poate asigura independenta editoriala si libertatea de expresie.

programul a fost sustinut financiar de Open Society Institute.

Materialele sunt disponibile  aici.

[citeste tot]

Stimularea gandirii critice a jurnalistilor - studii de caz

2008-02-11

Brosurile au fost realizate in cadrul proiectului Stimularea Gandirii Critice a Jurnalistilor, coordonat de Centrul pentru Jurnalism Independent si finantat de Ambasada Regatului Tarilor de Jos prin programul MATRA si de Ambasada Statelor Unite ale Americii. Scopul proiectului a fost de a stimula dezbaterile critice atat in procesul de predare a eticii in scolile de jurnalism, cat si in redactii, ca parte a procesului de decizie editorial. Astfel, regulile deontologice isi vor regasi reflectarea fireasca in continutul produsului jurnalistic si nu vor mai fi privite ca simple elemente de teorie a presei.

Cele 9 brosuri editate în proiect le propun spre dezbatere studentilor, jurnalistilor si celor interesati de etica jurnalistica mai multe cazuri culese din presa romaneasca.

[citeste tot]

Ghid de bune practici in relatarea despre minoritati

2008-01-29

Ghidul a fost elaborat in cadrul programului Minoritati in mass-media derulat de CJI in 2001 - 2002, in colaborare cu MEDE European Consultancy si Oficiul National pentru Romi si finantat prin programul  PHARE RO 9803.01 - Inbunatatirea situatiei romilor.

GHID DE BUNE PRACTICI PRIVIND RELATAREA DESPRE MINORITATI IN PRESA ROMANEASCA

1. Respecta-ti semenii, indiferent de sex, nivel de educatie, varsta, apartenenta etnica, religioasa, orientare sexuala sau politica;

2. Mentioneaza nivelul de educatie, varsta sau apartenenta etnica, religioasa, orientarea sexuala sau politica a persoanelor despre relatezi numai atunci cand acest lucru este relevant in context;

3. Intreaba-i pe cei implicati cum doresc sa fie identificati si foloseste aceasta denumire in relatarea ta;

4. Evita senzationalismul bazat pe stereotipuri si prejudecati;

5. Identifica-ti propriile stereotipuri si prejudecati si asigura-te ca nu iti afecteaza relatarea;

6. Impune un ton neutru atunci cand utilizezi stirile preluate din alte surse;

7. Fii echilibrat si inlatura termenii discriminarii negative sau pozitive;

8. Nu amesteca experiente personale in relatarile de presa despre o minoritate, deoarece sunt irelevante;

9. Acorda in mod egal atentie tuturor partilor implicate in subiectul despre care relatezi;

10. Include printre sursele tale si reprezentanti ai minoritatilor, pentru o reflectare cat mai larga a societatii;

11. Fii constient ca intre tine si minoritatile despre care relatezi pot exista diferente culturale care blocheaza accesul la informatii;

12. Corecteaza gramatical citatele daca pun intr-o lumina nefavorabila sursele;

13. Relateaza cu dorinta de a construi punti de intelegere intre categorii, grupuri umane sau optiuni individuale.

[citeste tot]

Documente europene care influenteaza functionarea sectorului mass media

2007-12-30

Materialul a fost elaborat ca parte a programului Adoptarea si implementarea acquis-ului comunitar care aduce atingere functionarii sectorului media din Romania, derulat de CJI prin finantarea UNIUNEA EUROPEANA prin programul Phare - Societatea Civila, Componenta 2 - Adoptarea si implementarea acquis-ului comunitar (contract Phare 2004/016-772.01.02/03 AQUI 36).

Pentru sesizari PHARE: cfcu.phare@mfinante.ro

Materialul este disponibil aici

[citeste tot]

Selectati pagina: 1 2




BACK TO TOP
 

 
 
http://www.dailymotion.com
 
DIVERSITATE
line

Urmariti-ne si pe Facebook

BIBLIOTECA CJI
line


Biblioteca ofera o importanta colectie de carti, periodice, casete video, baze de date pe CD-Rom, precum si acces gratuit la Internet.

              



PRESA DESPRE PRESA

 

DEADLINE
line

24/02/2012 CEE Trust Call for applications
27/02/2012 Knight International Journalism Award
29/02/2012 Journalism Fellowship on Poverty
29/02/2012 Photo Contest on Health Issues
29/02/2012 Panoramic Photo Contest
01/03/2012 Photo Contest
01/03/2012 MIT Journalism Fellowships
02/03/2012 International Women's Media Foundation Award
04/03/2012 Political Reporting Course offered by Reuters
05/03/2012 Bursa pentru Excelenta in Jurnalism
17/03/2012 The Knight News Challenge
31/03/2012 YouTube Video Contest
01/04/2012 Balkan beyond Borders Short Film Festival

04/10/2012 Data Journalism Awards

 
EVENIMENTE line


     NETIQUETTE

     

    Euro Topics 
    line

     

      

     

    MEDIA INDEX
    line


    Media Index este primul portal care ofera informatii despre structurile de proprietate ale companiilor de media si interesele economice al proprietarilor, dar si despre jurnalisti. Acestia din urma au posibilitatea de a se inregistra intr-o baza de date care are rolul de a facilita schimburile profesionale interne si internationale si de a stimula cooperarea intre profesionistii de media.

      

     

    PARTENERI
    line

        

     

    SPONSORI 
    line